onsdag

Hemma från skolan idag, känner mig inte bra alls!
ont i huvudet, hängig i kroppen, ont i magen,
obehagliga tankar, psykiska beskymmer med..
Men just nu sitter jag iallafall i soffan, sovit till runt 12,
har en coca-cola framför mig och tvn är påslagen! ♥



En sak jag tänker på rätt ofta är mitt framtida jobb,
självklart vill jag fortfarande jobba som reseledare,
men det finns en del som har sagt till mig att jag också kan passa
med att jobba med människor som mår dåligt,
eftersom att min ställning på livet förr och lite nu inte varit den bästa precis,
och jag har erfarenheter om detta,
eftersom att jag själv har varit i samma situation,
om det är människor som mår dåligt för b.l.a mobbning, 
svårt hemma och så vidare...jag vet inte,
skulle ju aldrig sätta det framför det jag håller på att bli utbildad till nu,
men det blev ändå en tankeställare,
självklart skulle jag må bra av att hjälpa människor,
men skulle jag själv må bättre av att gå igenom saker,
jag själv gjort, med andra människor? eller skulle det stärka mig själv,
att berätta och förklara hur jag har gjort för att komma dit jag är idag, 
alla knep, kämparandan, alla stunder livet stod på spel,
men man tog chansen att fortsätta försöka?
Fast nej, kan inte se mig själv som en självaste psykolog! Det går inte.
Jag släpper det förflutna och lever i nuet, så är det.
men en rätt bra tanke var det faktiskt.


Ingenting i livet bara händer.
Man måste ha ork att möta hinder och ork att övervinna dem.
Ork är att kämpa.


Kommentarer
Postat av: CAROLINE

Du är bääääääääst!!! <3<3

Glöm aldrig de!

2010-01-13 @ 18:59:03
URL: http://carolineemmylovisa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är bättre än bäst!! <3 ILY

2010-01-13 @ 19:44:08
URL: http://anderssonsofiia.blogg.se/

Skriv något fint här:

Namn:
Kom ihåg mig? ;)

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0