m to the u to the s to the i to the c

when you are feeling down, music makes you happy again.

Denna kvällen spenderas med min kära dator - Spotify!
Visst är det så att låtar kan påverka ens humör?
När man är som mest nere, räcker det att man lyssnar på en speciell låt,
så är humören på topp igen? Eller tvärtom.
Vissa låtar ger ju en kick liksom,
som en del brukar ha när dom tränar på gymmet, för att ge lite extra!

Musik för mig är mycket mer än bara ordet "Musik",
utan musik är en de av mig, vad hade jag gjort om inte musik fanns?
Ni som känner mig vet att jag nästan alltid lyssnar på musik,
och då menar jag verkligen alltid! Ipoden är alltid på,
alla radior vi har hemma är alltid på när jag är hemma,
spotify när jag har datorn påslagen, ja precis överallt.

Detta är antingen väldigt vanligt, eller mindre vanligt..
men det finns ju en del musik som liksom, hjälper en...
när man mår väldigt dåligt, så räcker det att man lyssnar på den musiken,
eller dom låtarna så känner man sig redan bättre.
Men det beror ju också på vad för musik man lyssnar på,
eller hur man lyssnar på musiken. Jag lyssnar alltid först på texten,
det är den som avgör om jag gillar det eller inte.
Jag blir alltid förälskad i låtar som har en betydelse, inom t.ex kärlek eller livets mening,
eftersom att man ofta kan känna igen sig i låtarna, och då fastnar man ju lättare för dom.
Medans andra stänger ute texterna, och bara följer musiken.
Men ja, smaken är som baken...

Gott och blandat, som spellistan på min kära spotify.






Kommentarer

Skriv något fint här:

Namn:
Kom ihåg mig? ;)

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0