bästa vän

Jag vet inte vart jag ska börja, eller hur jag ska sluta heller.
för detta kan ta en evighet, att beskriva dig, min bästa vän, syster, andra halva,
med dom bästa, flesta och mest passande ord som finns, för att beskriva det vi har - världens bästa vänskap.
den slår precis allting.
jag har känt dig i över 3 år nu, vi blev vänner i början av 7an, började snacka lite,
träffades, och där klickade det direkt, det var nästan som att vi var menade att träffas,
och att senare med tiden bli bästa vänner.
vi har gjort så jävla mycket! har såna underbara, galna, sjuka, och mest betydelsefulla minnen med dig.
vad har vi inte gjort? finns så jävla mycket, och så jävla många minnen. så kommer knappt ihåg hälften.
kommer ihåg i början när vi träffades, vi var ute och gick, gick o gick, och det tog aldrig slut?
det ända vi gjorde var att gå. gå och skratta. underbar känsla.
1a sommaren tillsammans, då vi hade känt varandra i nästan 1 år,
var vi med varandra varje dag, nu var vi bästa vänner.
vad gjorde vi? vi cyklade överallt. vi cyklade till min mormor, till mölndal och tillbaka bara för att fördriva tiden.
vi cyklade hem till mig, hem till dig, runt kållered i omgångar. bara för att vi ville. för att vi hade kul.
och vi skrattade. vi åkte till smarholmen och västra hagen ibland, badade och hade kul.
vi pajade också min cykel, som vi alltid använde. så .. vad gjorde vi mer? jag var i grekland,
och du var i danmark. redan då kände vi att.. vi saknade varandra. vi behövde varandra.
så nära hade vi blivit nu..tiden gick, vi hade nu känt varandra i 1 år. det var vinter.
vi började åka runt lite.. in till göteborg, kungsbacka, ja.. lite överallt. och bara, utforska?
eller? det var ju typ så det gick till.
träffades varje dag, utanför och i skolan. fortfarande tajta.
vad gjorde vi på dagarna? vi träffades, åkte in till stan. köpte kläder, åt på mcdonalds eller något sånt,
tog kort precis överallt! vi gick runt och hade bara allmänt kul helt enkelt.
nu var det den 2a sommaren tillsammans, nu hade vi varit bästa vänner i 2 år.
vad gjorde vi? vi åkte moppe, överallt. fortfarande till min mormor för att få fika,
runt överallt i kållered. vi var på smarholmen och västra hagen,
vi tältade långt borta med robin och johanthan. vi bestämde oss också denna sommaren,
att... vi ska börja resa tillsammans.
nu började vi 9an.
lika tajta, lika mycket bästa vänner.
tiden gick, vi träffades.. och gjorde allt det vi gillade att göra.
åka till stan och bara vara? det räckte för oss.
för vi hade iallafall varandra.
på vintern åkte vi på våran första resa tillsammans, vi åkte till stockholm.
där skulle vi kolla på chris brown, en av våran största idoler. och se han på riktigt.
det var sjukt kul, fan vad roligt vi hade. som alltid då?
vi bestämde att vi verkligen skulle fortsätta resa, det var våran grej.
tiden gick, det blev vår... sen sommar.
nu var det våran 3e sommar tillsammans, 3 år som bästa vänner.
vad gjorde vi? vi åkte moppe. vi åkte till borås. vi var aldrig hemma, allltid ute på "äventyr".
vi blev jagade av flugor på slottskogen, asså. jag kommer knappt ihåg vad vi gjort?
för det är så himla mycket! men jag vet ju iallafall om vad vi gjort själv, resten får ni ta reda på.
nu är vi här idag. vi har hamnat i samma klass. HP1M. en reseklass. reselinjen.
kan inte bli bättre?! våra drömmar är att resa, och det är det vi ska göra.
nu på höstlovet ska vi till stockholm igen, eller skåne.
på våren ska vi till norge, och på sommaren ska vi till skåne igen kanske.
sommaren efter den, ska vi antagligen tågluffa i europa.
jag kan inte mer än att säga att ...
du är verkligen, min bästa vän.
jag kan lita på dig till 110 % om mer.
vi delar allting. verkligen allting.
alla skratt, alla minnen, all glädje, all gråt, alla hemligheter,
vi delar kläder.. smycken, vi delar allting?
du är min andra halva, min syster, min bästa vän, mitt allt.
hand i hand livet ut, jag klarar mig inte utan dig.
denna texten är till dig, gabriella arvidsson.




Kommentarer
Postat av: Gabriella

omygod har inte läst denna innan! tror jag? VAD SÖT! I almost gråter.. love you pälsk (L) (det roliga är att jag skrev "love me" först,utan att märka!)

2010-01-29 @ 22:18:39
URL: http://gabriellaasofie.blogg.se/

Skriv något fint här:

Namn:
Kom ihåg mig? ;)

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0