torrt !

ja heeeeeeej. seg lördag! eller vadå lördag? hahaha, fredag menar jag :$
ja ni ser själva, behöver inte ens säga hur jävla seg dagen har varit,
minnesförlust börjar ju komma med :) inte bra. min rygg börjar göra ont,
för mycket sittandes vid datorn, aj.. armen gör ont = sprutan.
eh, hungrig? ja. men vill inte gå ner för då vaknar familjen o då blir jag köttmos :|
jaja, i will survive. ska berätta om filmen jag såg!! fyfan.
eller ah, inte jag ... en recension från någon annan ;)



”Drag me to hell” handlar om Christine, en ambitiös kvinna som arbetar på bank.
Hon konkurrerar med en dryg streber om att bli biträdande chef och bankdirektören
förklarar att den som får jobbet måste vara beredd att fatta svåra beslut.
Därför säger hon nej när en tant kommer in och ber om anstånd med betalningen på huslånet.
Tanten blir hemlös och hämnas genom att kasta en förbannelse över Christine.

Om tre dagar kommer Lamia, en demon känd som Den Svarta Geten, att släpa henne till helvetet.

Mitt i finanskrisen njuter nog många av att se bankanställda råka illa ut.
Men det är omöjligt att inte fatta sympati för Christine, rart spelad av Alison Lohman,
som sliter hårt på jobbet, nonchaleras av sin pojkväns snobbiga föräldrar och skäms
för sin bonniga bakgrund. Hon är blond, rosenkindad och godhjärtad.
Ett litet moraliskt snedsteg är allt som krävs för att hon ska slungas in i en mardröm.

Christine dränks i näsblod, larver och balsameringsvätska, hon mörbultas av en poltergeist,
spyr flugor, brottas med ett lik i en lerig grav och jagas av tantens näsduk
(att Raimi lyckas få en liten, broderad tygbit att bli otäck, mitt i fyrverkeriet av chockscener, är djupt imponerande).


Kommentarer

Skriv något fint här:

Namn:
Kom ihåg mig? ;)

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0